« H.C. Andersen hyldes | Forside | Buñuel og Wagner/Tristan »

13.01.2005

Telmore

Jeg er bestemt ikke jubeloptimist når det kommer til diverse firmaer og deres måder at tjene penge på. Det gælder i særdeleshed tele-firmaerne, der topper i dårlig service, skjulte udgifter og en manglende evne til at holde hvad de lover. Men der er altså én markant undtagelse. Og jeg ved at det virker suspekt at rose et enkelt firma, men de som kender mig (eller bare min weblog) vil vide at der ikke er tale om skjult reklame eller en romantisk leflen for det private erhverslivs lyksaligheder.

Jeg er simpelthen så imponeret over TELMORE! Jeg har været kunde hos dem i to år, og der har ikke været ét eneste problem. De har de (næsten) billigste priser og alt er enkelt og gennemskueligt. Deres hjemmeside er en drøm af funktionalitet og gennemsigtighed. Og deres kundeservice er enhver forbrugers våde drøm. Sender man dem en email får man som regel svar efter 10 minutter, højst en time. Ringer man til dem kommer man igennem til en servicemedarbejder. Alt det som de andre lortefirmaer (TDC, Tiscali, Telia, Tele2, 3Mobil) ikke kan finde ud af.

Og det virker heldigvis som om det kan betale sig for dem. De er uden sammenligning Danmarks mest populære teleselskab i den ene spørgeundersøgelse efter den anden. Og de har fået en masse kunder på det på kort tid (det store boom var vist i 2002). Og jeg er dermed ikke spor original, men en del af en større stømning af forbrugere. Og det er selvfølgelig principielt lidt kedeligt, men så må det være sådan.

Min ide med et indlæg som dette er for det første at man ind imellem bør rose de firmaer som gør det godt (ikke for aktionærerne, men for forbrugerne), at ret skal være ret.
For det andet er det naturligvis en opfordring til at man som kritisk forbruger benytter firmaer der har et godt produkt og behandler deres kunder ordentligt.

Opfordingen er hermed givet videre til bloggerne: er der et produkt eller et firma som du er begejstret for, så ros det. Og så kan vi ellers evt. fortsætte kapitalismekritikken...

Kommentarer

Jeg kan tilslutte mig Torben's holdning over for Telmore 100%. Det fungerer bare, og det er sjældent med teleselskaber!

TDC har købt Telmore, men foreløbig uden at gribe inde i den måde den fungerer. Heldigvis!

http://om.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_o_datter_mobil

Ændrede ejerforhold
I foråret 2003 købte vi 20 pct. af aktierne i Telmore, og i januar 2004 erhvervede vi resten af aktierne i selskabet. Telmore er en succesrig dansk tjenesteudbyder for kunder, der foretrækker billige internetbaserede abonnementer. Der er hovedsagelig tale om yngre kunder, men selvbetjeningskonceptet er hastigt ved at brede sig til andre kundesegmenter.

Ja, jeg var blandt de bekymrede da det kom frem at TDC opkøbte Telmore, men de har virkelig ladet dem være dem selv. Det ville også være dumt andet. Lad os håbe det fortsætter sådan.

Det er rigtigt at service er i orden på Telmore, men priserne er ikke længere de laveste. Man kan få det billigere på bl.a. CBB og Tele2. Sidstnævnte er min fastnetudbyder, og jeg må sige at jeg er yderst tilfreds med deres service. Jeg begyndte at overveje at skifte fra Telmore til Tele2 da jeg så at førstnævnte var blevet opkøbt af TDC.

Men nu vi er ved tvivlsomme brancher, så er bankvæsenet jo også plaget af masser af plat og luskede metoder og uigennemskuelige overpriser. Jeg skiftede lønkonto fra BGBank til Lån & Spar, da førstnævnte blev opkøbt af Danske Bank, men jeg må sige at L&S har skuffet mig. Jeg ville have en no nonsense bank uden unødige dikkedarer, og så ser jeg at de bruger formuer af kundernes penge på et sponsorat ved de olympiske lege og dyre reklamekampagner, og de har været helt fremme i skoen med arrogante tilkendegivelser ift. dankortgebyr-fejden, de har selv masser af urimelige gebyrer, og servicen er altså ikke blændende.

Altså for det første skrev jeg at Telmore var det "næsten" billigste. Forskellen i minutpris på Telmore og CBB eller Tele2 er ikke så stor.

For det andet er Tele2 IKKE billigere overordnet set, for det koster 199 kr. at oprette et abonnement (som er gratis hos Telmore), og man skal eddermendm tale længe før den meget lille prisforskel har udlignet det gebyr! Indtil for nylig havde CBB et skjult oprettelsesgebyr på 150 kr., men det har de muligvis slettet.

Summa summarum: jeg foretrækker at have et mobilfirma som giver mig en ordentlig service og så betale et par øre mere i minuttet. I øvrigt svinger priserne hele tiden, og måske sætter CBB og Tele2 priserne op eller Telmore priserne ned om kort tid, og så ville det være dumt at have skiftet.

Eddermame mig her og eddermame mig der.

Fra Tele2's hjemmeside: "Oprettelse 199 kr. inkl. 199 kr.'s taletid". De 199 kr. hos Tele2 er altså ikke et oprettelsesgebyr, som samtale- og sms-udgifterne lægger sig oven i. Det er et mindsteforbrug (som man stadig kan synes er en irriterende praksis, men det er dog noget helt andet). Og jeg har da i den tid jeg har været hos Telmore telefoneret og sms'et for over 199 kr.

Men lad mig reformulere: Telmore er helt bestemt o.k., men trods alt ikke et unikum med hensyn til at kombinere lave priser med ordentlig behandling af kunderne, og ligesom de andre mobilselskaber kan ændre priser og service, så kan Telmore jo også gå hen og falde af på den (nu hvor de helt og aldeles er ejet af TDC og har fået etableret sig en kundeskare).

:-) Lars

Sorry, du har ret Lars, også Tele2 har efterlignet Telmore og oprettelsen dækker fuld taletid for pengene. Beklager!

Og naturligvis skal man holde øje med udviklingen og skifte hvis Telmore falder af på den og hviler på laurbærene.

en lille ekstra dejligt ting ved Telmore er at efter tdc har overtaget dem er deres kundeservice ikke så rar mere...
men jeg skal nok lade være med at ødelægge din reklamekampagne:-/

hmm hvis tele2 endelig har efterlignet nogle så er det da sonofon selvhenter...

Skriv en kommentar

Gå til spørgeskema

Powered by Movable Type 3.2